:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Monday, July 25, 2011

~Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing~

Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Berat mate memandang, berat lgi bahu yg memikul nya. Tu lah kate pepatah melayu kite. Tp kalo hanya setakat bercakap dan melihat saje pon tidak ade gune nye. Kite nie manusia kadang lalai dengan kemewahan kesenangan yg diberi oleh Tuhan. Bile sudah senang kite lupakan org yg susah. Bile sudah senang kite lupe pd Tuhan. Aku xmengate org lain. Aku sndri pon manusia mcm korg. Alfa dgn keseronokan dan kesenangan yg diberi. 

Hari tu, aku de wat blogwalking. Sehinggalah terjumpe blog ini. KAK MOON. Bace punye bace aku amat lah terharu dgn kisah yg dihadapi mereka sekeluarga. Terlintas dlm pkrn. Alhamdulillah aku dikurniakan kesihatan yg baik sehingga hari ini. Dan ini adalah summary dr kisah duka mereka sekeluarga :

Norma is my biras
Age 26 , suffer brain cancer stage 4
Married last year Mac 2010 , lahirkan rafiq bulan Jan 2011
Start sakit masa pregnant 7 bulan .
As soon bersalin terus dia tak boley bangun
The cancerous tumor is 7 cm kat saraf tunjang dia
5 X operation . 2 mon after operation ...tumor tew membesar balik
dah 15X radioterapi tapi tak memberi kesan
she is to weak for kimo
hospital dah surrender
now dia berada di rumah nya at Balakong

Norma adalah biras kepada Kak Moon. Die menulis kisah Kak Norma bukan semate2 utk meminta simpati tp merupakan ikhtiar utk membantu mengurangkan penderitaan Kak Norma. Sedih membayangkan selepas kelahiran ank pertama Kak Norma trus terlantar di hospital. Tidak dpt menjada bby yg bru dilahirkan. Walaupun aku belum mmpunyai cahaye mate tp aku dpt merasai prsn itu. 

Disini marilah kite same2 mengurangkan beban yg ditanggung Kak Norma. Kalau xdpt hulurkan wang ringgit,  kite sedekahkan la doa kepadanya supaye penyakitnya dpt disembuhkan. Tidak mustahil semua itu dengan adanya kuasa Tuhan. 






Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

2 comments:

  1. betul tuh..kalu tak dapat nak sumbang wang ringgit, atleast kita ramai2 doa tuk die..insya'allah...

    ReplyDelete
  2. marilah kite same2 berdoa utk nye...

    ReplyDelete

..+respon korang+..