:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Recent Visitors

Thursday, March 31, 2011

Amek Pengajaran yek!

 Memandangkan kte yg perempuan suka MENhias kete ngn koleksi  anak patung yg comel2,,,
ciksyikin nk kongsi ckik,wlaupun dh ada yg tahu,,
 "wAJIB" kte sama2 baca
JOM LAYAN CITER KT BAWAH,

Semalam, saya sampai ke ofis agak awal. Jadi saya duduk dululah dalam kereta sambil mendengar lagu. Tiba-tiba, terkejut saya apabila ternampak kereta peronda polis berhenti dibelakang saya. Dengan penuh gaya, seorang polisi datang ke arah saya.

“Selamat Pagi, Cik Kak..”

“Errr selamat pagi”.. jawab saya, dengan nada yang terkejut. Tahu yang saya nampak panik, polis tu tersenyum sambil berkata:

“Selalu ke ofis, memandu sorang diri ke?”..

“Errr.. ya, saya sorang je. Apahal Encik..?”

“Beginilah, saya cuma nak menasihatkan awak saja. Awak tak buat kesalahan apa-apa, jangan takut. Cuma…macam yang kita semua tahu, sekarang banyak betul berlaku gejala ragut, rogol, cederakan, bunuh.. berlaku kepada wanita. Orang-orang yang tak sihat ni, selalunya akan perhatikan dulu mangsa mereka, beberapa hari sebelum dia nak mengganas”.

“Saya nasihatkan awak, jangan terlalu menghias kereta yang boleh menggambarkan sesebuah kereta kepunyaan wanita. Kalau boleh, anak-anak patung dan bunga-bunga, jangan diletak didalam kereta. Biar ‘mereka’ susah nak membezakan kereta lelaki dan kereta wanita. Lagipun hiasan anak-anak patung ni memang menjadi pemikat kepada mereka-mereka yang suka bersembunyi dicelah kereta, terutamanya dikompleks-kompleks beli-belah untuk mencari mangsa. Sebab mereka tahu, hanya wanita saja yang suka menghias kereta dengan anak patung nih”.

“Banyak kes ragut di tempat parking, mendapati penjenayah berada ditepi kereta mangsa, beberapa minit, sebelum mangsa sampai.. Dan salah satu cara mereka nak tahu kereta tu milik wanita atau lelaki, ialah melalui keadaan dan rupa dalaman kereta itu. Jadi berhati-hatilah, jaga diri baik-baik”. kata polisi itu lagi sebelum berlalu.


“Terima Kasih encik..” jawab saya, bertambah-tambah pucat. Errrrrrrr… . betul jugak. Tiba-tiba terus perasaan takut menjelma.Sebelum ni tak ada pulak. Memang tak terfikir saya sebelum ni, yang hiasan kereta juga mengundang bahaya. Hmmmm… nampaknya Hello Kitty, Pooh dan kawan-kawannya tak boleh lagi berjalan-jalan bersama Kancil saya. Kena duduk kat rumah aje

MORAL DARI CERITA:
NIE bkn cter aku tp nk SHARE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

~Coi Betol la ~

Kisah nie terjadi ari nie. Pg td. Smse nak naek tangga terserempak m.cik nie. Die menegur ttg bju aku. Malu nye. Xnk pakai bju nie lg! Bengang aku! Tergagap aku nk jwb kt m.cik tu. Maaf ye m.cik. Len kali sy akn berhati2 lg. Xnk cite lebih2.














p/s : Kdg kite xsedar ape yg kite buat. Tp pd aku pe yg aku pakai nie xde la teruk mane pon. Yela pandangan masing2 kn. Aku terima nsihat mak cik tu dgn ati terbuka.







Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Tuesday, March 29, 2011

~Serba Salah~

Hoi hoi! Bukan serba salah ape. Small matter. Hehe. Pg td de wat kenduri tahlil utk Arwah sorg staff kt tempt kje aku nih. So acare biase la. Kne merewang. Da ciap mkn kne cuci pinggan mangkuk n periuk. Alhamdulillah kenyang banget ari nih. Dan alhamdulillah jgk sbb ari nie mkn x berlauk 'kambing'. Kalo uolls nk tau, staff senior kt cni suke mkn 'kambing'. Expecially laki. Hoh! Xpaham aku knpe dorg suke mkn kmbing. Xpening ke kepale dorg slalu mkn kambing ek? Musykil aku. Xkire la kambing msk kurma ke, masak merah ke dorg tetap suke! Pernah tu 1 ari ktorg ade wat kenduri ckit. Xingt la kenduri ape. N lauk opkos la kambing! Dari menghidang nk bg org mkn smpi la ke cuci pggan mangkuk aku amek bhgn. Penat hoi. Da setel basuh pggan aku nek la opis. Bukak pc n lyn blog jap. Tuptup Adam dtg sblh aku. Bau kambing la kau nie. Aku kate 'Hoi! Melampau la tu". Byk kali die ckp cmtu tau. Die kate aku mmg betol2 bau kambing. Tgk tu. Penangan kambing. Bak kate sorg 'uncle' 1 unit aku nie "Nti wanie kalo majlis kawin ko xde lauk kambing ktorg xdtg sbb ktorg xlyn lauk lembu". Aikk! Kalo korg dgr sakit ati x? Ade aku kisah kau xdtg. Ohh cop2. Nie bukan entry emo eh! Hoho.

Berbalik kpd tajuk diatas, so bile da dpt jamuan free mcm tu, plak tu mkn nsi ambang plak tu, sedulang utk 4 org ofkos la perot aku akn kenyang! Smpi la ke tghari kenyang nye. Nk dipendekkan cite stiap ari kn mak aku bwk kn aku bekal. Hehe. Mak kate blh berjimat. Ari nie aku bwk bekal weh. Lauk ikan cencaru masak lemak. Kalo kene lauk panas nie mmg sedap di makan. Dan 1 hal lagi, mak aku nie kalo bungkuskan bekal aku kompem byk. Ari nie die bwk kan 2 ekor ikan. Hoho. Kdg ciap marah mak aku "Jgn bwk kn byk2. Nti x abis. Org mkn ckit je". 

So kalo jdik korg cmne? Perot kenyang nih. Tp bwk bekal. Xdimakan bekal yg dibwak tu mcm xsampai ati weh. Bukan xsmpi ati ape. Bile aku memikirkan yg mak aku bangun pagi utk msk kan aku lauk tu yg aku xsmpi ati. Kdg tu dr mlm lg aku da pesan kt mak aku "Esk xnk bwk bekal". Tuptup esk paginye die wat kn srapan mcm mee hon greng ke nsi greng ke, die leh ckp "Bwk la bekal. Mak wat mee @ nsi greng byk nih". Hoi. Xsmpi ati beb! Trus cri bekas bwk jgk mee greng tuh. Bukan ape cian tgk die msk tp ape yg di masak tu xabis. Cian kt penat lelah die bgun pagi. Huhu.

Wktu rehat pon aku gagahkan la jgk mkn bekal tuh. Terkulat2 aku mkn. Xabis pon. Jnji aku sentuh n rse bekal tu. Wat sedapkan ati. Tgh mkn tu mak aku kol. Borak borak dan borak, aku pon ckp ngan mak aku "Mak nie bwk kn bekal byk sgt. Ikan smpi 2 ekor. Xabis tau". Die jwb " Hehe. Xabis ye buang je". Lps mak aku letak tepon aku trus stop mkn. Huhu.















p/s : mkn ckit pon xpe jnji rse..hehe
Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Monday, March 28, 2011

~Kopi O panas~


Hoho...Rutin harian apabila pulang ke rumah setelah penat bekerja adalah meneguk kopi o panas. Best weh! Dpt cecah ngan biskut @ roti pon sodap. Kdg tu balek keje da mkn nasi pastu nmpk roti msti nk mkn. Aiyak. Cmne la xgemok yek.

 lihat. Kepekatan nye melambangkan kesedapan nye..hehe

lebih enak dimakan begitu saja..hoho


Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Thursday, March 24, 2011

~Setel 1 Beban~

Salam korg...ngee! Kabare? Eh eh...korg tau ke ape yg aku ckp td tuh? hehe. Tu bahase jawe. Yup! Aku ank jawe! Tu bru ckit je tu. Kalo korg dgr org2 tua ngomong jowo lg la. Poning nk phmkan.

Gaji da msuk! Bile gaji da masuk otak pon ligat la pusing2 kn duit tu nk disalurkan kemane. Aishh! Gji bru kuar tp da tgl ciput da. Oh ye ari nie aku rse mcm hepi ckit sbb aku da slmt order kad. Hoho. Selagi xorder selagi tu la kepale nie dok pk. Skrg da dpt lega ckit. Aku beli kt murah je weh. Walaupun berurusan secare on9 tp layanan yg diberikan tetap tiptop. Ciap dpt hrge murah lg. Cayalah. Nti kalo kad nye da dpt aku promote blog tu kt korg k. Mne tau kalo2 korg nk kwin leh la survey kt kedai nie. Pd aku mmg berbaloi la kn. Yelah. Kad kwin wat mahal2 pon mcm mbazir. Da dpt kad tuh msti trus letak kad tu kt mne2 kn. Nmpk x pembaziran di citu. Haha. Padahal mmg bujet ciput. Xkisah la murah ke ape ke yg penting aku suke!

Mgu nie byk betol work order yg nk kne print out. Da la nk bukak 1 work order tu kdg amek mse yg lame. hoho. Menguji kesabaran betol. Berpinar2 tgk nombor byk sgt.



Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Wednesday, March 23, 2011

~ Detail ttg sakit kepala & migrain~

Hampir setiap orang pernah merasakan pening atau sakit kepala. Data perubatan juga menunjukkan bahawa 90% masyarakat dunia pernah mengalami gangguan ini sekali atau dua kali dalam setahun. Sakit kepala juga menjadi alasan terbanyak kedua seseorang untuk bertemu doktor samada di klinik atau hospital.

Sakit kepala ialah satu keadaan di mana sakit kepala terjadi disebabkan oleh aliran darah dan perubahan kimia di otak. Perubahan ini akan menyebabkan arteri yang membekalkan darah ke otak tersekat dan menimbulkan sakit kepala diikuti oleh rasa tidak selesa pada perut, loya dan pening.Ia juga kadangkala menimbulkan kesan pada pandangan dan menimbulkan satu fenomena pada pemandangan yang dipanggil aura.

Ia adalah satu keadaan neurologikal yang biasa dialami oleh penduduk negara maju dan membangun. Ia biasa menyerang pada peringkat usia selepas baligh. Sakit kepala ialah sejenis penyakit keturunan dan mempunyai kecenderungan untuk berulang. Wanita mempunyai kecenderungan mengidap migrain yang lebih tinggi berbanding lelaki (75%), kebiasaan sebelum haid dan selepas menopaus.

Sakit kepala yang berlaku berulang, berdenyut-denyut selalunya terjadi sebelah kepala sahaja. Ada juga yang bermula di sebelah kepala dan kemudiannya melarat kedua-dua belah kepala. Dalam kes yang teruk, migrain menyebabkan pening, loya, muntah, cirit-birit, pengekalan cecair badan (retention of fluid) dan sensitif kepada bunyi atau cahaya.


PUNCA SAKIT KEPALA

1. EMOSI DAN STRES

Beban pekerjaan yang terlalu berat sering sekali menyebabkan sakit di kepala. Ini kerana setiap yang menimbulkan ketegangan atau stres akan membuatkan kita lebih mudah diserang sakit kepala atau migrain. Sakit kepala yang disebabkan oleh tekanan emosi ini disebut sebagai sakit kepala fungsional atau tension headache.

Gejalanya bermula dengan ketegangan di otot leher, bahu, dan tengkorak akibat tekanan emosi. Sakitnya selalu dimulai dari kepala di sebelah belakang, menuju ke hadapan, lalu ke kedua sisi kepala. PUrutan ringan di bahagian tersebut boleh mengurangkan sakit kepala, namun setelah beberapa ketika sakit akan kembali semula.


2. PERUBAHAN HORMON

Sakit kepala yang diakibatkan oleh perubahan hormon ini biasanya merupakan sakit kepala berat yang terjadi di salah satu sisi kepala. Umumnya, sakit kepala ini dirasakan lebih berat berbanding sakit kepala akibat ketegangan. Pengidap sakit kepala pada wanita kira-kira tiga kali lebih ramai dibandingkan dengan lelaki. Penyebab utama ialah kerana perubahan hormon.


3. PERUBAHAN CUACA

Kenaikan suhu udara seringkali menyebabkan timbulnya sakit kepala berat. Dalam sebuah kajian yang dijalankan, 7.5% responden mengalami sakit kepala ketika cuaca panas.


4. BAUAN YANG KUAT

Pernahkah Anda merasa pening ketika mencium bauan minyak wangi? Bauan minyak wangi yang kuat boleh menyebabkan pening kepala. Belum diketahui mengapa hal ini terjadi, namun para saintis mendakwa bau yang memiliki aroma yang kuat akan merangsang sistem saraf. Selain wangian, bau cat dan bahan kimia juga boleh menyebabkan sakit kepala.


5. AKSESORI RAMBUT

Cara kita menghiasi rambut juga boleh mempengaruhi kepada kepala. Mengikat rambut terlalu kuat boleh membuat jaringan tisu di kepala menjadi tegang dan mengundang sakit kepala. Penyepit rambut dan topi yang terlalu sempit akan menyebabkan sistem saraf kepala menjadi lemah.


6. SENAMAN

Senaman yang terlalu berat, termasuk juga hubungan seks yang terlalu kerap juga boleh menyebabkan sakit kepala. Kegiatan fizikal yang berlebihan boleh membuat pembuluh darah di kepala dan leher bengkak dan tertekan. Sakit kepala yang disebabkan senaman yang tidak teratur atau seks lebih mudah menyerang orang yang sering terkena migrain.


7. TRAUMA
Sakit kepala juga akan menyerang apabila seseorang itu pernah mengalami kecederaan terutama di bahagian kepala walaupun kecederaan tersebut hanya sedikit. Namun ia boleh mendatangkan kesakitan di kepala berminggu-minggu lamanya.


8. MELAMBATKAN MAKAN TENGAHARI

Perut yang kosong kerana tidak sempat makan tengahari boleh menyebabkan seseorang itu sakit kepala. Perut kosong juga boleh membuatkan gula di dalam darah turun, sehingga menyebabkan badan merasa kurang berupaya.

Oleh itu, makanlah tepat pada waktunya dengan makanan yang seimbang. Hindari memakan makanan manis seperti cokelat dan makanan ringan (snek) untuk mengisi perut yang kosong. Gula dari makanan manis akan membuat gula di dalam darah naik mendadak dan seterusnya akan turun lebih rendah lagi.


9. ALERGI

Gangguan allergi sering disertai dengan gejala hidung berair, mata merah dan kerongkongan terasa sakit. Kemunculannya dapat ditimbulkan oleh makanan tertentu atau segala sesuatu yang boleh menimbulkan alergi.


10. MEROKOK

Merokok termasuk dalam penyebab sakit kepala, bukan cuma terhadap orang yang merokok, tetapi juga perokok pasif di sekitarnya. Kandungan nikotin akan menyebabkan pembuluh darah ke otak menyempit sehingga mengakibatkan aliran darah ke otak berkurang.


11. KAFEIN

Mereka yang sering sakit kepala biasanya gemar meminum kopi. Kadang-kadang kafein boleh menjadi kawan, namun kebiasaannya ia akan menjadi lawan bagi orang yang mengidap penyakit sakit kepala.


12. RESDUNG

Biasanya mereka yang mengidap resdung akan mengalami sakit kepala. Apabila lubang hidung tersumbat atau selesema berpanjangan, aliran darah menuju ke kepala akan mengalami gangguan sehingga menyebabkan sakit kepala atau migraine.


MIGRAIN

Migrain berlaku apabila seseorang itu mengalami sakit kepala yang berulang-ulang, berbeza tahap kesakitannya, kekerapan dan jangka masa serangan.
Perkataan migraine berasal dari perkataan Perancis yang bermaksud sakit kepala sebelah.

Biasanya serangan sakit kepala sebelah boleh menyebabkan sakit kedua-dua belahnya.
Migrain juga dikenali sebagai hemikrania, perkataan Greek yang membawa maksud sebelah tengkorak. Ia juga dikenali sebagai vascular headache.


JENIS MIGRAIN
1. Migrain tanpa aura
2. Migrain dengan tanda aura
3. Opthalmoplegic migraine
4. Status migrain


PUNCA MIGRAIN

1. Genetik/keturunan.

2. Aktiviti saraf ‘trigemino’ yang mengawal saraf dalam kepala dengan ‘neurotransmitter’ yang dipanggil substance P dan lain-lain’neurotransmitter’ sperti ’stamine’ dan kinine’ menyebabkan urat-urat darah dalam kepala mengembang dan berdenyut.

3. Aktiviti yang berlebihan pada pangkal otak mengakibatkan ‘neurotransmitter’ seperti ‘norephenepherine’ dan ’serotinin’ yang menjadikan urat darah sempit, kembang dan mengakibatkan rasa sakit.

4. Perubahan saiz diameter urat darah yang bergerak dalam kepala berbeza-beza dari masa kesemasa dalam satu serangan (spreading digemia.

5. Pengeluaran serotinin yang berlebihan dari sel platlet darah.

6. Tekanan perasaan atau ’stress’.

7. Terlalu banyak minum minuman yang berkafein seperti kopi atau minuman beralkohol.

8. Cahaya yang sangat terang.

9. Perubahan cara tidur atau tidak cukup tidur.

10. Letih yang keterlaluan.

11. Pengambilan pil ‘ contraceptive’.

12. Haid yang tidak teratur.

13. Pengambilan pemanis tiruan seperti sakarin.

14. Daging yang ditahan lamakan (preservative) supaya tidak mengandungi natrium dan sodium glutamate.

15.makanan yang mengandungi histamine, ‘vasoctive agent’ dan MSG (Monosodium Glutamat).


TANDA MIGRAIN

1) MIGRAIN TANPA AURA

a. Rasa berdenyut-denyut di sebelah kepala dimana, pesakit ternampak bayangan bergaris- garis.
b. Sering terjaga dari tidur akibat kesakitan yang amat sangat.
c. Berasa sangat loya, muntah dan terlalu sensitif pada cahaya dan bunyi.
d. Denyutan yang dirasakan amat sakit, apabila disentuh penghidap boleh pengsan.


2) MIGRAIN DENGAN TANDA AURA

a. Ianya jarang berlaku.
b. Pesakit akan mengalami pandangan seolah-olah ternampak garisan (line) yang membesar dan kemudiannya hilang.
c. Penghidap akan terasa mabuk, kebas-kebas pada bahagian dalam badan beberapa minit sebelum serangan.


2) OPTHALMOPLEGIC MIGRAIN

a. Ianya terlalu jarang berlaku.
b. Sakit kepala yang keterlaluan boleh menyebabkan mata jadi juling dan buta sementara.
c. Mata akan menjadi sepet sebelum menjadi juling (retinal migraine).
d. Pesakit boleh hilang pandangan dalam masa beberapa minit.


4) STATUS MIGRAIN

a. Ia berlaku apabila seseorang itu mengalami migrain yang teruk dan berterusan.
b. Boleh mengakibatkan penghidapnya mendapat strok.
c. Migrain yang berlaku berulang-ulang pada kanak-kanak menyebabkan mereka muntah-muntah dan sakit perut yang berulang-ulang.


5) BENTUK SERANGAN MIGRAIN

a. ’Severe’ rasa berdenyut-denyut pada bahagian sebelah kepala atau keduanya.
b. ‘Local’ - kulit bertukar menjadi merah sedikit atau kelihatan pucat.
c. ’Pallor’ - berpeluh-peluh.
d. ‘Sono’ - sensitif terhadap bunyi bising
e. ’Photophobea’ - sensitif pada cahaya
f. ’Speak’- percakapan menjadi perlahan untuk elakkan sakit kepala



 krdit to : http://inaazs.blogspot.com


p/s : sy slalu kne masalah skit kepala, sakit tengkuk n migrain. kalo da skit dtg sy hanye nk tdo jerk..mkanan sedap2 pon sy xkn pandang. 
Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

~Promote Ckit!~


See my header! Hoho! cntik kan! aku dpt header nie free jerk dr gadis pink ini hehe. Blog die berkaler pink. Kalo korg terjah blog die kompem rse cm jatuh hati. Hehe. Orgnye pon chomel jerk. Peramah plak tuh.  Walaupun pertame kali berborak ngan beliau tp layanan yg diberikan oleh beliaun mmg tiptop. Header yg dihasilkan oleh beliau mmg cun2 n chumel2. Alangkah bahagianye kalo aku pandai buat. Kalo korg nk free header blh la berurusan trus ngan die.


Ni link blog beliau : sihatimerahjambu

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Monday, March 21, 2011

~Gosip Hangat weh~


Ini gambar Miera Liyana. Hero drmaa Kamelia Kartina. Xnk komen byk. Tgk sndiri la eh!!



 sumber dr : budiey.com


Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

~Memalukan weh~

Alkisah pg td. Kire fresh lg cite nie. Huhu. Sblm g keje m.cik aku kol. Die kate nk dtg umah. Ok fine. Dtg la. Area kol 730 pg die nye pon dtg la umah aku. Die kuarkan kad bank rkyt die. Ohh aku da tau la tu. Kompom soh kuarkan duit. Tu perkare biase bg aku k. Dorg mmg percayekan aku. Slalu la dorg kirim utk kuarkan duit. N aku plak xde nk nk melakukan helah k. Jujur deh!

Then set kepale dlm otak sblm g kje singgah bank rkyat dulu. Sepanjang perjalanan ats moto tu dok ingt g bank g bank. Huhuhu. Bukan ape. Takut lupe weh. Kang kalo da lupe kang ptg balek kje la nmpk nye aku kne g bank. Malas la. Pd aku wktu balek tu aku xnk singgh mne2. Kalo leh nk trus smpi umah. Lgpun skrg kalo ptg nie asik ujan je. Musim ujan kn. Ohh ye! aku g kje mmg nek moto tau. Jimat n senang nk gerk. Hehe.

Da dpt je parking trus msuk bank. Trus g atm. Mcm biase aku akn cek baki dulu. Tp mak aihh! punye la lame nk cek baki. Mau makan mse 2 3 minit. Skrin atm tu xkuarkan bacaan baki. Just kuar paparan dalm proses. So mcm pelik la kn. Aku pon tekan la batal. Kad pon kuar.Dlm ati aku msti atm nie rosak. Aku pon trus la g atm sblh. Masuk kad n ulang proses yg sme. Dpt cek baki. Bile da dpt cek baki aku nk klik la 'pengeluaran'. Tp aik. Mne g nye butg pengeluaran nie. Cri punye cri xjmpe2. Aku pon tye brother sblh nie. "Bang tumpang tye. Mne g butang pengeluaran nie ek. Sy nk kuarkan duit." Abg tu pon jengah atm aku. Die ckp "Nie atm utk deposit byrn. Utk masukkan duit. Nk kuar duit kne g atm nie". Mksudnye atm yg die skrg ngah gune la. Mak aihhhhhhhh! Bukan men tebal lagi muke aku. Dgn slumber aku ckp. "Ohh a'a la. X perasan nie msin deposit". Huhu. Abg tu ciap tye aku lg. "Blh tak?" smbil senyum2 weh! Sumpah malu.














p/s : Lepas nie nk kne berhati2 lg. Huhu
Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Friday, March 18, 2011

~cite kosong~

Salam...

Lame betol aku tak meninggalkan nota kaki di sini ek. Xde la bz mne pon weh. Cume xtau nk taip ape. Al maklumlah tgn nie bukan jenis tgn yg kuat mengarang ayt. Xpndai nk karang ayt weh. Nsib bek b.melayu mse SPM dpt result yg ok. Huhu..

Lihat wedding ticker tuh! Tgl brape bulan saje lg! Ohhh! byk bende yg xsetel lg. Xtau nk start dr mane. Kdg xde mood nk wat persiapan bagai. Kdg bile mood dtg mak aihh smpi ke tgh mlm pon sggup bersengkang mate. Blh mcm tu ek. Aku da rse debaran nye. Takut suke excited dan agak sedih sdkit. hehe. Kau permudahkan la urusan ku. Amin.

Ohh lagi 1 bende nk habaq mai nih. Website BeautifulNara kne block weh kt opis aku! xboleh tahan betol la! Msti org atasan de psg2 kaki nie. hehe. Tp xpe. Oh Bulan tetap masih boleh dibuka. hehe. Wekkk! masih boleh bergosip la.


Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Monday, March 14, 2011

~Disebalik Kejadian Tsunami~

 
 
 
1. Tarikh yg berlaku adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432.

2. so dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.

3. Jawapanya Jujuz ke 14 Quran.

4. Dan bulan 4.


Rahsia angka tahun ini : Jujuz 14 Ayat Quran ke 4.

Rujuk di Quran.

 
1. Jujuz 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijir menyatakan
...
"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".

2. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)


so dlm 1432, 14 dh di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.

di ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21

so next 2+1 = 3

proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.

Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53

makan 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30

so next 3+0 = 3.

*proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6

msa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..

so 1+4+4+6 =15

so next 1+5 = 6

*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.

4. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

5. Lihat.. betapa benarnya ayat al quran. segala yang di nyatakan tetap berlaku. walaupun suduh berabad kitab Quran di turunkan.

6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.

7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya

8. WauAllahhu Allam.
 
 
 
sumber : CIKSYIKIN CORNER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
p/s : bersame2 la kite sebarkan cerita ini yek...
 

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Friday, March 11, 2011

~Kongsi Bersama~

Korg pernah dgr headbeat x? Aku pon baru kenal ngan mende alah nie. n aku pon baru join heartbeat nie. Free saje utk join. Selain blh dpt duit kite blh beli mende2 alah comel kt ctu. Series comel2 belake weh. 


Korg try la eh?

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Thursday, March 10, 2011

~Perot dan Claim~

Pagi-pagi sblm dtg ofis perot da rse len mcm. So amek langkah berjage2 la kn. Smpi je ofis huh! perot sakit ya ampun! mau tergolek2 mcm xpatut plak kn. Muke da mcm hape da kn menahan sakit. Ciap mkn panadol bagai. huhu. Adam ciap soh tdo. Baek x die? hehe. Walaupun da mkn panadol tp perot teta skit.Aishh!

Pastu ajak adam claim ot same2. Ktorg mmg mcm nie. Kalo blh masing2 nk soh 'ko claim la dulu'. Da dua2 xnk mengalah. Xnk wat claim dulu. So aku pon mencadangkan kt adam 'ape kate kite wat claim same2'. Die on! Maka bermulalah. Tuptup kan. Ehhh! Sakit perot da ilang la. Pelik tak? Mungkin berkat wat claim ot kot. Ke effect mkn pnadol lambt? tp slalunye effect die cpt. Ape pon Alhamdulillah la kn..:-)

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Monday, March 7, 2011

~Realiti Hidup~

Memang lumrah kehidupan kan ade masam ade manis. Ade panas ade ujan. Ke korg pernah xmengalami masalah langsung. Sgt jeles la aku kalo korg xprnh menghadapi masalah langsung kan. Kerabat2 sendiri pon nk mengate2 belakang. Dugaan demi dugaan datang. Nk xnk kene la hadapi nye. Ikutkan ati mmg la nk semua yg perfect tp aku hnye manusia biase. Tak blh nk lari da takdir yg telah tertulis. Aku Redha. Mungkin hidup kau senang sekarang. Tp esk luse blum tentu senang. Wlaupon kau kje bagus mane sekalipon. Aku bukan mendoakan kau. Aku hanye mengingatkan kau. Aku xpernah nk menjage tepi kain kau. Xpayah la kn kau sibok2 nk jage tepi kain aku. Kau bukan nye budak kecik lagi. Kau da dewase. Da tua da pon. Huh! Aku sgt bencikan keadaan mcm nie.

Makin dekat majlis makin byk la kang dgr kau dan sekutu kau mengate. Hoi! da xde kje lain ke ha?!. Aku hormat kau sebagai org tua. Aku mls nk melawan ape yg kau ckp tuh. Biar la ati aku yg tanggung. Tabah la wahai hati.
































































p/s : Aku hanya inginkan majlis yg sempurna bukan majlis yg mewah. Kau lancarkan la urusan ku Ya Allah. Amin...
Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

Wednesday, March 2, 2011

~Bes giler drama Hani~

Seperti yg korg sume tahu, drama Hani last mlm td..die punye ending punye la sedey...feeling habis aku tgk cite nie weh...xpernah mis aku tgk cite nie dr episod pertame smpi la last...mmg betol2 menusuk ke kalbu la....wah gtu...hehehe..ditambah pule dgn hero dan heroin yg cun dan encem...

Watak Hani yg di bawa oleh Nur Fathia mmg sgt bagus...not bad la die bwak watak gadis bute tu..dengan lemah lembut nye..sopan santun nye..berebut org nk wat menantu weh...hahaha




Watak irfan pule di bawa oleh Ryzal Jaafar..penampilan Irfan mase da jdik doktor tu mcm kelaka ckit...ala2 skema pon ade gak...huhu..mmg penampilan doktor mcm tu kot..

Watak Aliah dibawa oleh Siti Fathiyah...name dorg hmpir same kn...jgn tersalah yek...mmg geram gler aku tgk si Aliah dlm drama Hani nie...huhu...tp da name nye berlako ye x? kne la pandai bwk watak tu...ohh ye..Siti Fathiyah nie blogger jgk...kt bwh nie link die ek..




Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..