:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Thursday, December 27, 2012

.:Pemilik Kad Kredit & Debit. Sila Berhati-hati:.

Salam. Hehe. Hari ni bersemangat sikit update blog. Bila mood da dtg, haruslah jangan lincah ye. Aku nie walaupun tak update blog, tp blogwalking aku tetap buat tau. Hahaha. Pastu td tergerak nak bukak Blog Cyda nie. Pastu tertarik dengan satu post beliau. Tentang kisah 'panggilan misteri' ini. Bukan ape, sebab aku pon pernah mengalami situasi macam tu. Bukan sekali dua. Tapi banyak kali. Kadang aku blur mane diorang boleh dapat no.phone aku. 



Setelah baca penerangan yang detail dari blog Mazidul nie, baru lah aku paham selok-belok kegiatan ini dijalankan. Kalau jenis mangsa yang di telefon tu jenis yang lurus bendol, memang kaya la dorang. Bila 'telemarketer' nie dapat jerat sorang mangsa, maka 'telemarketer' tu akan diberi komisyen RM100. Kira satu kepala RM100. Kalau dalam satu hari paling cikit dapat 2 orang, maka RM200 la 'telemarketer' nie dapat komisyen. Tu belum campur dengan gaji pokok nye lagi. Lingkungan RM800-RM1500. Fuhhhh!

Biasa nya 'telemarketer' nie akan kol mangsa menggunakan nombor telefon bimbit. Kadangkala private nombor. Ini salah satu sebab utk mangsa tidak dapat menjejak lokasi 'telemarketer' nie. Alamat pejabat 'telemarketer' nie pon tidak benar! Maklumat yang diberi oleh 'telemarketer' ni semua adalah palsu. Kebanyakan 'telemarketer' ini adalah lepasan diploma @ ijazah. Sebab itu lah,'telemarketer' nie jenis yang dari kalangan pandai bercakap. Pandai mengayat orang. 

Nak tau kisah lanjut, klik sini ye. Mazidul



Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

1 comment:

  1. tu laa, telemarketer tu org2 yg high education tu masalahnye, kan kan, sakit je hati bila orang2 dalam ni suka-suka je jual maklumat kte, haih~

    ReplyDelete

..+respon korang+..