:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Wednesday, December 26, 2012

.:Supplement Semasa Mengandung:.

Hye korang! Bercuti ke korang? Syok nya. Aku xg bercuti mane pon. Just g melaka saja. Tu pon g pagi balik petang. Xstay sana. InsyaAllah ada rezeki mmg plan nk g bercuti. Tp xtau kat mana lagi. Hahaha.

Eh! Mommies2 sekalian. Dulu mase pregnant ade makan supplement ape-ape tak? Selain dr obimin or vitamin? Meh aku share kat korang ape yang aku amalkan masa aku pregnant dulu. Itu pon, member aku yang suggestkan. Pastu xsempat beli lagi, mmber bagi pil-pil yang lebih mase die pregnant dulu. Sbb mmber aku start makan pil salindah nie time da pertengahan pregnant. So orang da bagi aku amek la kan. Kuikui.

Supplement yang aku makan masa mengandung ialah Salindah. Salindah nie di datangkan dengan set semasa kehamilan dan semasa berpantang. Tp aku makan set semasa kehamilan je. Salindah nie lebih kepada perubatan homeopathy. Set semasa kehamilan nie ada B1 sampai la B6. Ada peringkat-peringkat ye utk makan pil nie. Bukan nya main telan je tau. Tapi sejujurnya aku makan sampai B4 je kot. Xsilap aku la. Hehe. 

Kat bawah nie ada fakta ringkas tentang supplemnet nie. 

pic sumber google.


  • Pemakanan jagaan & rawatan kehamilan yang lengkap dari mula hamil hingga lepas pantang.
  • Menambah & memperbaiki aliran darah.
  • Mengurangkan masalah alahan.
  • Menyuburkan perkembangan tian.- Mengurangkan risiko keguguran.
  • Menghilangkan masalah semasa hamil, ketika bersalin & selepas bersalin.
  • Mencegah masalah meroyan & menjurus ke arah memperolehi anak yang sihat & cerdas.

Alhamdulillah. Ada orang kata kalo makan supplement nie, boleh memudahkan kita bersalin. Wallahua'alam. Tapi mengikut pengalaman aku yang baru bersalin sekali nie, alhamdulillah aku dipermudahkan urusan ketika nk bersalin ari tu. Maksud aku, aku sakit xlame then terus bersalin. Alhamdulillah sangat-sangat. 

So bagi mommies to be, korang boleh try la supplement nie. Nak beli pakej boleh. Nak beli sbotol-sebotol pon buleh. Kat farmasi, atau kedai-kedai da banyak jual kot supplement nie. :-)

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

3 comments:

  1. boleh ku coba ni...
    tapi dah dapat obimin FREE dari kinik gomen
    :)

    ReplyDelete
  2. obimin tu sgt memualkan kan? kite makan gak obimin dari kk tuh. tp dlm mase yg sme kite mkn gak salindah nie..hehe..:-)

    ReplyDelete
  3. haaa.. ada plak produk sbegini.. hoho. ubat klinik bagi tu pn rase lupe2 je nk mkn. 2nd bby ni mcm dh nyanyuk rase :D

    ReplyDelete

..+respon korang+..