:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Monday, April 11, 2011

~Cerita di sebalik Kejadian~

 Sabtu :

Salam korg. Ari nie aku rse mcm malas nk kje. Mcm xpuas bercuti. Sbb sbtu ahd xdudok di umah. Bz la plak mgu nie ye x. 

Ari sabtu Pak Aji ajak g kje kt Endau. Oh Sbnr nye dr ari jumaat aji da bgtau yg sbtu kne kje. Sbb ari jumaat tu kn aku g kluang. So org kluang da habaq kt kami soh mai Endau sabtu nih utk tlg diorg wat kje. Em sbnr nye xsampai Endau lg. Ckit je lagi mau sampai Endau. Kate aji kite gerak awal la. Kol 8 tgu kt opis. Aku pon jawab ok. Maka pd ari sabtu trsebut aku pon gerak la dr umah kol 730. Setengah jam tau perjalanan aku nk g opis. Smpi opis dorg xde lg. Adam mmg da bgtau awl2 xdpt ikut sbb sakit mate. Hoho. Die da kayo. So kol 830 ktorg gerak la. Aku, Pak Aji n Cik Lan pon bergerk la. Nsib bek Cik Lan ikot. Kalo x mati kutu aku nk berborak ngan aji sepanjang jln. Aku bukan byk cite nk diborakkan pon. 

Dlm kol 1100 ktorg smpi. Biase la msti kne makan dulu. Jmpe p.cik2 kt kluang n dorg ajak mkn tghri trus. Hoho. Dlm kol 12 lbh bru ktorg start wat kje. Mak aih hutan kanan kiri. N mse tu gerimis. Cuace xpanas sgt. 
Dan kje pon dpt ciap dgn cepat tanpe sbarang gangguan. Alhamdulillah. P.cik kt kluang dok perli aku bawak bikini x? Nk mandi pantai x? Haha. Pas da ciap kje minum2 n makan pau. Lpas tu g pusing2 pantai. Aku beli kopok lekor byk tau. 

Pas da borong kopok lekor ktorg trus gerak balek. Rse besh la kje ari tu. Haha. Perjalanan pon lancar. Smpi di Pt. Raja tayar kete ktorg berbunyi kuat sgt. Ktorg da cuak. So aji soh cik lan ketepi. Bile parking tepi, ktorg turun n tgk tayar tu. Mak aihh! Hancur da tayarnye. Nsib ade tyr spare. Ktorg pon tukar la tyar tuh.

Lihat la tayar ini. Huhu

Operasi menukarkan tayar pon berjalan.


Ahad :

Ari Ahad plak aku ngan spupu aku g melaksanakan plan ktorg yg da tertangguh. Huhu. Plan nie asik tertunda saje tau. Plan nk g dgn En.Tunang. Tp ats alasan yg tertentu aku kne la g ngan ejah. Ktorg g air itam utk beli brg2 nk wat hantaran. Mmg adventure la kn. Dr tghri smpi ke ptg pusing2 merayau kt air itam. Dr kaki x sakit smpi kaki da sakit2 tau. Bergelen2 air ktorg minum mse tuh. Sbb cuace panas. 
 mstila gambar tuan blog. hehe

 muke slebet akibat kne candid!!

Tp pd b2b kt luar sane, aku sarankan bek korg beli gubahan yg telah ciap je. Gubahan tu blh ikt bujet kite. Hoho pandai menasihati korg tp aku sendiri beli brg je n gubah sendiri. Tp bile da ciap beli brg2 tu sume kire pye kire same je dgn harge beli gubahan ciap. Hoho. Npe aku xbeli gubahan ciap sje? Sbb nye aku pon xtau. Sje gatal nk gubah sndiri. Ops bukan 100% air tangan aku tp nk wat gubahan bersame spupu aku. Mgkin dlm otak nie da set kot g air itam nk cri brg2 wat gubahan bukan nk cri gubahan yg da ciap. Hehe. Blh x bg alasan mcm tu. Bujet sy plak ciput je so beli la brg2 yg cap aym pye. Cap2 ayam pon RMXXX jgk! Syg nye duit tu. Xpe la. Tgu je hasil air tangan kami nti yek. Yg pasti hasilnye xla shebat yg dikedai2 tuh.

Balek dr a.itam ujan lebat yg amat. Di campur dengan kilat dan petir. Mmg adventure. Haha. Spupu aku plak mengiau2 lapo nk makan nsi. Sbb sblm g a.itam ktorg mamam KFC jerk. Oh ye 1st time masuk KFC Pt.Rje. Amat luas n xramai org kn disitu. So kene la tunaikan kehendak spupu aku tuh. 


ktorg mamam nie. Murah n sedap! 


ok la. Babye!





p/s : Aku da mule mendengar sore2 kurg enak dr org skeliling aku ttg mjlis aku tu nti. Npe xwat mcm tu la. Npe xwat mcm nie la. Ehh! Aku pye suke la nk letak mcm mne! Hahaha!


Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

4 comments:

  1. NANA PUN AMSA TUNANG BELI KAT AIR HITAM..NI NAK KHIWN, BELI KAT PONTIAN..ADA GAK KEDAI BARU BUKA..MURAH2 GAK BARANG DIA..MEH LA DTG PONTIAN..NANTI NANA TUNJUKKAN KEDAINYE...

    ReplyDelete
  2. huhu..yeke? sbnrnye kt mane2 tmpt da byk kedai2 mcm tu kn. Cume kt a.itam nie byk kedai utk di wat pilihan..thanks ek nana..:-)

    ReplyDelete
  3. Bile langsung nyer tu??
    mcm sodap je ikan tu.. Pos la ciket kat sini.. :)..

    Ala mulut orang memang mcm tu.. cleh nak ttop.. Nnti mase mjlis mesti ade gak yg bunyi.. pekak kan jerk tlinga tu

    ReplyDelete
  4. Insyaallah majlis bln 6 nie zarah..tu la..wanie da biase da kne mcm tu. Pekakkn telinge je la. Time ank2 die xde pon wanie amek kisah. Huhu.

    ReplyDelete

..+respon korang+..