:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Monday, April 25, 2011

~Mmg Dasar Babi!~

Wah!! Tgk title tuh. hehe. Kali nie bukan edisi utk me'emo'kn diri yek. Tp hanye sekadar utk kongsi cite pasal makhluk sekor nie. Kejadian nie mmg terjadi di sekeliling aku. Mmg ngeri kalo membayangkan kite yg berada di tempat kejadian. Ok meh aku cite.

Tragedi 1 :
Berlaku pada adik aku pye mmber. Adik mmber aku nie kene langgar dgn babi time tgh bwk motosikal. Disebabkan kejadian itu, adik mmber aku nie terlantar kt ICU beberapa ari dan terpakse extend 1 semester. Keadaan mmg teruk la mase tuh. Alhamdulillah Tuhan msih bg umor dan kesihatan yg baek kt die. Skrg da blh sambung blajo balek dan sihat sperti biase. 

Tragedi 2 :
Berlaku di depan mate aku sendiri. Mase tuh aku tgh drive kete slepas amek mak aku kt sekolah. Wktu dalam perjalanan pulang tu depan aku de traller so mmg traller tu slow la n aku pon follwo je blkg lori tuh. Cume terdetik juge kt ati mse tu "lambat nye la traller nie, rse cm nk potong jerk". Smpai la kt 1 jalan nie aku nmpk dr arah bertentangan sorg mamat nie nek moto dgn pakai halmet. Mamat tu pon slow je bwk moto. Tuptup kt tepi jalan tuh aku nmpk kelibat Babi nie. Mmg xde toleh kiri kanan babi tu trus melintas jek dan langgar mamat yg nek moto tuh. Terpelanting mamat tuh. Helmet pon ciap tertanggal. Aku trus parking tepi dan mcm tergamam mse tu xtau nk wat pe. Dlm 10 minit kemudian baru la aku teruskan perjalanan utk balek umah. Aku sempat jeling mamat tu dok kt rumput2 tepi jalan. Kepale die terkoyak dan darah byk kuar msr tuh. Mmg terbayang2 la dlm 2 3 ari. 

Tragedi 3 : 
Kejadian nie bru je berlaku. Kejadian nie berlaku dlm kol 8lbh kot. Malam. Tp xpasti la die nie pakai helmet ke tidak. Dlm minggu lepas kot kejadian nie berlaku. Tp smpi skrg budak tu msih blh dikatekan kritikal. Sume nye gara2 kau babi.

Pengajaran kepada sume penunggang motosikal sperti saya jgn la bawak moto laju2. Walaupun kenderaan xbyk tp babi byk. Bile2 mase die melintas. Dan kalo die nk melintas die xkn toleh kiri kanan.

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

2 comments:

..+respon korang+..