:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Friday, October 5, 2012

.:Ba Alif Ba Ya:.

Ok. Eja tajuk betol2 ya. Sejak seminggu nie di sekitar kampung aku sentiasa dgr cite pasal binatang nie. Ngeri dengar pon ada. Binatang nie muncul bile masa yang dia suka. 

Kisah Pertama :

Bende nie berlaku sebelum aku kawen lagi. Berlaku depan mate aku. Mse tuh aku ngah drive kete dalam perjalanan balik amek mak aku dari tmpt keje. Then dpn aku nie ade lori besar. Jalan kt ctu pulak nye bukan la jalan besar. Kire muat2 lori je dalam 1 lorong. Boleh nk memotong lori tu tapi ntah kenapa aku xmemotong pon mase tuh. Depan lori tu plak ade kereta dan depan kereta ada motosikal. Sume nye bawak kenderaan dlam keadaan perlahan. 

Tetiba tgh syok2 bawak kete, aku ternmpak binatang nie kuar dari semak2 then trus melintas jalan. Aku nmpk binatang tu melintas. Aku sempat ckp ngan mak n adik aku dlam kete tuh. "Eh..eh..babi..babi." Tak lame lepas tu lori di depan brek mengejut. Nsib baek kerete aku mse tu x terlalu rapat sgt dengan lori tersebut. So sempat la brek jugak. Sekali di intai2 rupa nya binatang tu da 'meyondol' budak yang naek motosikal tuh. Terpelanting budak tuh. Binatang tu plak dengan syok nya trus berlari melintas jalan masuk semak. Budak motosikal tu pakai helmet tapi mungkin helmet nya x dikancing dengan betol so helmetnye tercampak. Kepale budak tu berdarah. Tp budak tu masih boleh bangun duduk. 

Aku xtgk lame kejadian tuh. Mak aku xbagi. Die soh balek.


Kisah Kedua :

Nie abah aku yang cite. Mase tuh Abah dalam perjalanan nk g keje. Abah nie g keje naek moto walaupon kete kt umah tu terperuk x di gunakan. Die lebih senang menunggang motosikal. Mase tuh abah syift malam. Dalam kol 11 mlm abah kuar rumah. 

Cite nye lebih kurang cite di atas. Cume kalo cite diatas binatang tu 'menyondol' motosikal tp yang cite nie 'menyondol kete'. Remuk ok kete depan orang tuh. Dan binatang tu masih lagi selamat. Guling2 atas jalan jap pastu bangun trus lari dlam semak. Adoyai! Kuat kental sungguh kau ye!


Kisah Ketiga :

Nie baru berlaku 2 ari lepas. Aku cuti mase tuh. Sbb nak anto Nia g checkup 4 bulan kt klinik. Aku g bertemankan mak & abah. 

Dalam perjalanan pulang dari klinik tuh, kami singgah jap minum kat warong. Kalo orang jawa ckp 'ngeteh'. Hehe. Abah pon parking la kete. Aku ngan mak trun kete trus masuk warong tersebut. Abah plak time trun kete tu mate die blh terlihat something yang besar di tgh2 jalan berhampiran kami parking kete tuh. Abah pon tye la org2 kt kedai tuh. Masing2 mcm terkejut tgk binatang tu mati atas jalan. Da la besar. 50-60kg ada tuh beratnya. Dorg yang kt kedai tuh boleh xperasan ade babi kene langgar. Cume dorg ckp td ade lori bawak zink lalu. Mungkin mase tu la binatang tu melintas. 

Nasib baek lori yang melintas. Nauzubillah.

Kisah Keempat :

Berlaku smlm petang. Dalam kol 6lbh dekat2 kol 7ptg. Nie adik lelaki aku yg cite la. Mmber die kene 'sondol' dengan binatang tuh. Mmber adik aku tu terpaksa dikejarkan ke hospital. Dan binatang tu plak selamat masuk ke dalam semak. 


Aku ngeri dengar cite macam nih. Disebabkan kisah-kisah ini semua berlaku area dari rumah aku ke pekan. Ktorang plak mmg lalu kawasan tu setiap ari. Kire laluan utama la kn. Moga dijauhkan perkara-perkara yang tidak diingini berlaku pd kami sekeluarga. Amin

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

No comments:

Post a Comment

..+respon korang+..