:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Recent Visitors

Tuesday, October 9, 2012

.:Bila Pening Kepala:.

Semalam tengahari kt tmpt kerja kepala da mula rasa ting tong. Berdenyut-denyut rase kepala belah kiri nie. Aku memang selalu kene pening kepala mcm nie. Migrain. Kalau tiba mase nya migrain datang, kepala akan rasa berdenyut-denyut. Nak jalan pon rse macam xlarat. Sebab setiap langkah tu akan membuatkan kepala berdenyut-denyut. Pastu memang xde selera nak makan langsung. 

So semalam aku sampai rumah da dekat kol 7 malam. Turun dari parking kereta da dengar suara Nia. Sekarang mulot die mmg bising. Ntah ape yang die bebelkan pon aku xpaham. Naik atas rumah tgk Nia tgk membebel smbil ditemani adik aku yang kecik.



 Aku ckap dengan mak "Kepala kita pening la". Mak trus jawab "Pegi la mandi pastu baru baring". Aku pon mandi. Naik mandi aku g cium Nia kejap.
Aku ckp ngan mak lagi "Mak tlg tidokan Nia ye. Kita nk tdo kejap la. Xtahan kepala pening". Mak aku senyap je. Mak memang da paham da. Aku kalo pening ubat nya tdo je. Sebelum tdo aku telan panadol sebiji. 

Suami balik kerja aku mintak tlg die urutkan kepala. Dia ckap "B da xheran kalo ayang nie asik pening kepala". Huhu. Memang pon. Da paham sangat da die. Lepas urutkan kepala aku smbung tdo lagi. Kol 9 malam suami kejutkan lagi. Die ajak makan. Adoyai. Aku xselera nk makan masalahnya. Aku pon ikotkan langkah suami ke dapur. Aku cume teman die makan je. Nia mase tuh da tdo. Sayu tgk muke die sbb xpegang die lagi 

Kesudahnya sampai Nia tdo sampai la ke pagi td. Malam td tersado merengek cume mintak susu. Da bagi susu tdo balek. Dulu sblm kawen kalo pening kepale mmg aku akan masuk tdo awal trus bangun ke pagi. Pastu bila da kawen da xboleh sangat buat mcm tuh. Tdo kejap pastu da kurang ckit harus bangun utk sediakan makan utk suami. Sekarang bila da ada anak, mmg agak macam rumit ckitla nk rehat n tdo macam tuh. Nasib baik ade mak. Boleh mak tlg jagekan kejap. :)

Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

No comments:

Post a Comment

..+respon korang+..