:: salam dunia salam semua ::

:: Terima kasih sbb sudi jengah blog nie. Bile da jengah tu silelah follow k. Xpon tinggalkan jejak kt shoutbox. Kompem aku akn follow korg balek. Jase kamu semua amatlah dihargai! ::



Hei korang! Jom la beli baju-baju si comel korang. Murah je uols.

InsyaAllah aku akan update baju-baju yang lain.


Klik sini ye.

Noor Syazwani



Followers

..+jempot masok+..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~Seronok klik cini~

Wednesday, October 24, 2012

.:Kisah Ruam Lampin My Gugurl:.

Ini kisah minggu lepas. Hanania diserang ruam lampin. Mula-mula aku tgk ckit je. Aku biarkan je la. Aku bujet kang esok lusa ok la. Tp sangkaan aku meleset. Makin lama makin teruk plak. Makin merah2. Tp aku tgk Nia nie budak yang kuat tau. Dia xnangis pon kene ruam mcm tuh. Alhamdulillah.


Aku perasan Nia nie kene ruam selepas aku try pakai kan dia pampers Diapex. Sebelum nie aku pakaikan 2 jenis pampers. Hey baby utk pakai di rumah. Drypers plak pakai time nk g jalan-jalan. So far alhamdulillah aku amat lah berpuas hati dengan kedua-dua pampers nie. Walaupun hey baby nie merupakan pampers murah, tp kualiti nya blh dibanggakan. Masa Nia baru-baru lahir dulu aku pakai kan die PetPet. Tp baby masa baru lahir kan asik lah berak je. Rase mcm 'oh syg nya pampers nie bru guna, tp nia da berak'. So kami laki bini amek langkah utk try kan die pampers hey baby. Alhamdulillah xde masalah ruam langsung masa tuh.

Dalam awal bulan ari tu, aku try la beli pampers diapex nie. Sbb mcm cntik design pampers nie. Colourful gitu. Da la aku beli pek yg besar. Lepas dia kene ruam aku stop guna pampers diapex nie. Pastu aku try beli Huggies Dry. Try pakai kan dia. Tp ruam dia still xberkurang. Pastu aku laki bini bawak Nia g klinik. Dktor tanya aku napa xpakai kan Nia lampin. Adoyai. Kalo la aku nie full time housewife xpe jugak kot. Pastu dktor bagi ubat sapu. Dan aku pulak try la belikan pampers hey baby lagi utk Nia.

Keesokan nya ruam nya makin berkurangan. Lega ckit hati aku. Da 2 3 ari lepas tu, aku try pakaikan lagi pampers diapex nie. Bila aku balik keje, aku nk tukarkan pampers dia. Tengok-tengok ruam nye macam jadi balik. Adoyai. Pastu mak suroh aku pakai kan dia lampin saje. Macam zaman dulu-dulu. Macam anak tarzan pon ada aku tgk anak aku nie. Adoyai! aku mmg xde standby cloth diaper pon. Memang xbeli dan xterpikir nk beli pon mase mengandung dulu.  Mak kate tgu sampai ruam dia da elok baru la pakai kan dia pampers semula. Huhu. Harap-harap ruam Nia cepat sembuh la. Dan aku akan pastikan aku xkn pakaikan Nia pampers diapex tu lagi.

Macam nie la gaya pemakaian lampin utk Nia tuh. Pastu bagi mengelakkan tembus ke seluar dia, aku lapikkan lampin nie dengan getah khas utk dipakai bersama-sama lampin nie.
Pic ihsan dari  sini

Alhamdulillah. Sekarang ruam dia da sembuh. 


























p/s : Bagus la anak aku nie. Pampers hey baby jugak yg dia tahan. Huhu.
Sepatah Dua Kata dari Kalian Pless..

No comments:

Post a Comment

..+respon korang+..